Moda zapanowała na OFFie!

19.01.2022

OFF Piotrkowska Center – miejsce na kreatywny biznes, które corocznie przyciąga tysiące turystów. Dobre jedzenie, kreatywne koncepty, autorskie butiki to przepis na sukces. Jak dalej będzie rozwijać się ulubiona miejscówka łodzian?

Kreatywny ekosystem, który pokochali łodzianie.

OFF Piotrkowska Center to miejsce od lat kojarzące się z niebanalnymi konceptami gastronomicznymi i unikalnymi projektami fashion. Twórcy tej offowej przestrzeni wprowadzili zupełnie nową jakość do zrewitalizowanych budynków, która od razu wcelowała w gusta łodzian i została okrzyknięta najbardziej hipsterskim miejscem w Łodzi. OFF Piotrkowska już od ponad 10 lat jest stałym miejscem spotkań zarówno mieszkańców naszego miasta, jak i turystów, którzy chcą poznać jego historię. Najlepszym dowodem na to są liczne nagrody, jakie przestrzeń ta zdobywa od początku swojego istnienia, takie jak pierwsze miejsce w plebiscycie na 7 nowych cudów Polski organizowanym przez magazyn National Geographic Traveler oraz najlepiej zrewitalizowana przestrzeń w ocenie Towarzystwa Urbanistów Polskich.

Klimat miejsca sprawia, że dawna Fabryka Ramischa to dziś wybór numer 1 w Łodzi dla firm z branży nowych technologii. Nowoczesna przestrzeń coworkingowa CoWalk HUB otwarta w jednym z zabytkowych budynków stała się ulubionym miejscem pracy startupów, freelancerów i mniejszych działalności. Swoje biura na OFFie otworzyli też m.in. AppYourself, BinarApps, BeNeering, NX Labs, Sunroof, Softbox, Lava Films,  Respect Energy czy Prowly. Obecność zarówno mniejszych, jak i większych podmiotów sprzyja nawiązywaniu twórczej współpracy – oto kreatywne otoczenie dla biznesu! Nie brakuje tu również innych branż, takich jak hr, księgowość, marketing i PR, architektura. Swoje miejsce na OFFie znalazły też kancelarie prawne.

Pomysł na współdziałający ekosystem to strzał w dziesiątkę. Odwiedzając OFFa możemy zarówno dobrze zjeść, skorzystać z usług fryzjera czy barbera, jak i poszukać dla siebie ubrań w butikach rzadko spotykanych w galeriach handlowych, co doceniają zarówno goście tej przestrzeni, jak i tutejsi pracownicy biurowi. Wzajemne wsparcie pozornie bardzo odległych branż spowodowało, że wszystko już od lat działa jak dobrze naoliwiona maszyna, a chętnych wciąż nie brakuje, by rozwinąć swój koncept właśnie tutaj.

Kierunek? Moda!

Łodzianie doskonale wiedzą, że wybierając się do miasta na zakupy warto zajrzeć na OFF Piotrkowską. Znajdą tam nietuzinkowe projekty w pracowniach Patrycji Plesiak albo Elżbiety Pierzchalskiej, czy popularnych sklepach, jak Pan Tu Nie Stał, Shore czy Be Retro. Już wkrótce otworzą się także nowe projekty, jak na przykład znana i lubiana marka Dzień Dobry.  To też okazja do wybrania dla siebie oryginalnych okularów w designerskim salonie optycznym Gloomy Sunday.

- Nie osiadamy na laurach, chcemy się nieustannie rozwijać, by wciąż tworzyć to miejsce w artystycznym duchu. – mówi Monika Hryniewicz, Szef Działu Najmu i Marketingu w OPG Property Professionals – W dalszym kierunku rozwoju chcemy wrócić do tradycyjnych łódzkich korzeni, czyli miasta nieodłącznie kojarzonego z przemysłem włókienniczym i modą. Stąd pomysł na ściągnięcie do nas kreatywnych konceptów z branży fashion. Naszym marzeniem jest to, by znów przywrócić handel na ulicy Piotrkowskiej. Ostatnich 10 lat udowodniło nam, że tego właśnie pragną nie tylko sami łodzianie, którzy znów coraz chętniej odwiedzają autorskie butiki, ale też często odwiedzający nas turyści, kojarzący Łódź właśnie z modą.

Nie są to słowa rzucane na wiatr, o czym mogliśmy przekonać się w ostatnich miesiącach. W sierpniu ubiegłego roku na OFFie otwarto pop up store „Strefa polskich projektantów”, gdzie mamy okazję poznać i kupić odzież i dodatki najnowszych kolekcji takich artystów, jak Monika Ptaszek, Marta Kuszyńska, Jarosław Ewert czy od niedawna marki NIC. Wydarzeniu towarzyszyły eventy, które przyciągnęły ogromną rzeszę fanów świata fashion. Spotkania z projektantami, metamorfozy wizerunku pod okiem profesjonalistów, targi, projekcje filmów i pokazy mody to bogata oferta stawiająca na rozwój branży i jej reaktywację przy najdłuższej ulicy handlowej w Europie.

Na projekt zwrócił uwagę również wiceprezydent Łodzi, Adam Pustelnik, który podczas konferencji prasowej w pop upie podkreślił jego unikatowość:

– Jestem przekonany, że branże design i tekstylna mogą być filarem rozwoju przyszłości naszego miasta. To trzon naszej tożsamości. Biorąc pod uwagę to, co wydarzyło się w ostatnim czasie z firmami branży fashion, które weszły do Łodzi, trudno sobie wyobrazić lepszy moment na realizację. Dobra robota, wielkie gratulacje!

Co dalej z OFFem?

Wszystkie te działania to część dużego projektu, nad którym prace już się rozpoczęły. Ukoronowaniem industrialnego charakteru miejsca będzie nowa inwestycja – FERN – która stanie przy samej ulicy Piotrkowskiej. Najemcy będą mieli do dyspozycji ponad 3 tysiące metrów kwadratowych powierzchni handlowo-usługowej, galerie z salonami i typowe dla OFFa zabudowania w postaci kontenerów przeznaczonych na butiki, showroomy, pop up story i pracownie projektantów.

Z kolei mieszkańcy otrzymają nie tylko kolejne modne miejsce, w którym po prostu trzeba być, ale też takie, z którego roztaczać się będzie widok na całą ulicę Piotrkowską – rooftop. Dach budynku zaaranżowany będzie na przestrzeń rozrywkową, gdzie otworzy się restauracja z klubem muzyczny, a także plenerowe kino.

OFF to niegdyś tkalnie, przędzalnie, maszynownie, stolarnie, magazyny i warsztaty. Dziś – modne bary i klubokawiarnie, restauracje serwujące niebanalną kuchnię, sklepy koncepcyjne prowadzone przez unikatowe marki, butikowe biura oraz pracownie projektantów, designerów i architektów, kultowy klub muzyczny, a nad nimi przestrzeń coworkingowa dla startupów i małych firm branży IT. Taki kierunek obrali sobie wizjonerzy-twórcy tego miejsca 10 lat temu. Dziś okazuje się, że był to doskonały pomysł, który wyznaczył współczesne trendy, a nowe budynki mają być dowodem na to, że nieustanny rozwój to przepis na sukces.